› Mindset Coaching® – Health | Kouč zdravého životního stylu

Mindset Coaching® – Health | Kouč zdravého životního stylu

v kategoriích: Aktuální kurzy, Zdraví


  • Název kurzu: Mindset Coaching® - Health | Kouč zdravého životního stylu
  • Stručný popis kurzu:
    • Zajímáte se o zdraví, výživu, fitness nebo anti-aging?
    • Chcete zlepšit váš osobní životní styl a zpomalit proces stárnutí?
    • A nebo pomáhat ostatním zlepšit jejich zdraví, zvýšit sportovní výkonnost, zhubnout a vypadat lépe nebo se jen cítit dobře?
    • Staňte se certifikovaným  Koučem zdravého životního stylu a součástí naší komunity koučů.
    • Absolventi kurzu mohou provozovat koučink pod značkou Mindset Coaching® – Health | Kouč zdravého životního stylu.
    • Pomůžeme vám vybudovat vaši vlastní Health Coachingovou praxi.
    • Pro absolventy kurzu možnost účasti na pravidelných health-coachingových workshopech (začátek od září), kde se dozvíte novinky z oblasti koučinku zdravého životního stylu (za poplatek)
    • Kurz se koná 1 x týdně, vždy ve čtvrtek, začátek 12. 9. 2019, konec 17. 10. 2019 (6 týdnů)
    • Obsaženo v ceně: Závěrečná zkouška a certifikát Mindset Coaching® – Health | Kouč zdravého životního stylu
    • Obsaženo v ceně: Videozáznam z kurzu a přístup k exkluzivnímu obsahu na naší e-learningové platformě.
  • Formát kurzu: Prezenční
  • Termín: 12.09.2019 až 17.10.2019, 09:00-15:00 hod
  • Místo konání kurzu: Na Pankráci 322/26
    14000 Praha 4
  • Cena kurzu: 24 990 Kč vč. DPH
  • Pro koho je kurz určen:
    • Kurz je určen pro ty, kteří chtějí změnit vlastní životní styl a získat komplexní vzdělání v oblasti  zdravého životního stylu.
    • A/nebo pro ty, kteří chtějí v budoucnu provozovat praxi Mindset Coaching® – Health | Kouč zdravého životního stylu.

OBJEDNAT KURZ

iStock-904417522

Kurz je postaven na konceptu našeho MindsetⓇ Anti-Aging transformační programu.

Cíle transformačního programu: snížení biologického věku, zvýšení vitality a kondice, zlepšení tělesné kompozice, snížení zánětlivosti organismu a bolesti, zlepšení kognitivních schopností, mentální odolnosti a snížení hladiny stresu

Jistě jste si všimli, že někteří šedesátiletí vypadají na 40 a jsou zároveň nesmírně fit a naopak: někteří čtyřicátníci vypadají na šedesát a mají problém vyjít do druhého patra. Podle průzkumu, který dělal Daniel W. Belsky a další z Duke University v roce 2015, jsou rozdíly v biologickém věku oproti věku skutečnému (kaledndářnímu) opravdu obrovské. Důvodem je rychlost stárnutí, která se člověk od člověka liší až o pětinásobek.

  • Někteří účastníci průzkumu stárli tempem pouze 0,5 biologického roku za jeden rok kalendářní. Na druhé straně spektra byli ale účastníci, kteří za jeden kalendářní rok zestárli o 2,5 biologického roku.

Biologický věk byl měřen pomocí algoritmu zohledňujícího 18 faktorů, jako jsou různé parametry krevního obrazu (hladina krevního cukru, LDL/HDL cholesterol, triglyceridy, délka telomér u leukocytů apod.), krevní tlak, respiratorní kapacita, BMI, poměr obvodu boků a pasu a řady dalších.

Úspěšné stárnutí znamená co nejpomalejší biologické stárnutí, které se promítá v prožití pokud možno dlouhého úseku života ve zdraví. K čemu nám je dlouhověkost, pokud velkou část života strávíme chronicky nemocní a neschopní dělat věci, které jsme mohli dělat, když jsme byli mladí?Přesně toto jsou ale aktuální trendy v naší společnosti. Obezita, inzulínová rezistence, diabetes, vysoký tlak, kardiovaskulární choroby, rakovina a Alzheimer jsou hlavní civilizační choroby, které souvisí se stárnutím a se kterými se v “civilizovaném” světě potýkáme. Úspěšné stárnutí je multidimenzionální proces, který zahrnuje obranu proti hlavním chronickým onemocněním a proti zhoršování kognitivních i fyziologických schopností, a tím umožňuje účastnit se co nejdéle bez omezení všech produktivních a sociálních aktivit.

  • Proces stárnutí lze přisoudit genetickým faktorům pouze z 20-30 %. Zbylých 70-80 % jsou behaviorální faktory, které můžeme změnou chování ovlivnit! Jak bude stárnutí probíhat, máme tedy z velké části ve vlastních rukou.

Všichni víme, že bychom měli zdravě jíst, více se hýbat, nestresovat se apod. Kdyby to bylo tak jednoduché, jsme nejzdravější národ na světě. Statistiky ale hovoří o pravém opaku …

  • Změnit zaryté návyky a začít se chovat zodpovědně ke svému zdraví je ale velmi obtížné a málokdo to zvládne sám.

K iniciaci trvalé změny životního stylu jsou třeba znalosti, zpětná vazba, externí podpora a v neposlední řadě čas. V rámci MLTP vám poskytneme transfer znalostí k udržitelné změně, detailní plán na každý den, vyhodnocování a zpětnou vazbu ohledně vašeho pokroku a v neposlední řadě mentální podporu. Podle našeho názoru je 6měsíční délka programu minimální doba, která je nutná pro udržitelnou změnu životního stylu.


Na co se program zaměřuje

Program se zaměřuje na změnu chování, která vede tendenčně ke zlepšení tzv. biomarkerů stárnutí. To jsou zejména:

  1. Hladina glukózy v krvi
  2. Zlepšení úrovně kardiorespirace
  3. Krevní tlak
  4. Délka telomér
  5. Lipoproteiny HDL/LDL (cholesterol)
  6. Úroveň imunity (počet bílých krvinky)
  7. Úroveň zánětlivosti organismu (CRP)
  8. BMI
  9. Poměr obvodu pasu k bokům

Co v rámci programu získáte

1. Analýza – status quo analýzu vašeho stávajícího biologického věku, získanou z jednoduchého dotazníku

Nejprve je důležité zjistit, jak na tom jste. Připravili jsme pro vás dotazník zaměřený na váš současný fyzický stav, stravovací a pohybové návyky. Ten nám poskytne dostatek informací, abychom pro vás mohli připravit detailní plán.

2. Změna – jak dosáhnout změny chování – detailní informace k tématu psychologie změny a iniciace změny chování

V této části se seznámíte se základními psychologickými principy toho, jak získat motivaci, dosáhnout změny a začít se chovat zodpovědně sám k sobě. Na tomto bodě ztroskotá většina dobře míněných diet, fitkových permanentek a všechna novoroční předsevzetí. Nejde o to vědět, že mám něco změnit, ale o to, jak změny dosáhnout.

3. Výživa – informace k efektivní a udržitelné změně vašich stravovacích návyků

Zapomeňte na diety. Žádná dieta dlouhodobě nefunguje. Jediné, co funguje, je trvalá změna stravovacích návyků, která zohledňuje základní principy lidského metabolismu a jeho změny v průběhu života. Dozvíte se, jak změnit stravování tak, abyste byli celkově zdravější, cítili se lépe, byli méně unavení. Pokud máte nadváhu, určitě také zhubnete, ale bude to jen vedlejší efekt vašeho nového životního stylu.

4. Pohyb – informace ke změně vašich pohybových aktivit, dle úrovně vaší současné kondice

Pohyb je život. Pohyb zásadně ovlivňuje nejen proces stárnutí, ale i vaše kognitivní schopnosti, jako je paměť a rychlost vašeho mozku při zpracování informací. Nemusíte zrovna zvedat činky nebo sprintovat v lese, ale vašemu věku a vaší kondici přiměřený, pravidelný pohyb by se měl stát nedílnou součástí vašeho života. Zde se dozvíte, jak začít a jak se zlepšovat.

5. Stres – informace ke snížení hladiny stresu

Stres zabíjí. Ukážeme vám, co s tím můžete udělat. Začneme analýzou vaší úrovně stresu. Naučíte se přemýšlet jiným způsobem, než jste byli dosud zvyklí, dívat se na život s patřičným nadhledem a nedělat si kvůli nedůležitým malichernostem starosti. Osvojíte si denní rutinu, která dramaticky sníží hladinu stresu.

6. Detailní plán - týdenní přehled obsahující stravovací, pohybový a relaxační plán

Všechny cíle jsou k ničemu, pokud nemáte detailní plán, jak cíle dosáhnout. Cílem tohoto programu je, abyste se opět cítili dobře a strávili pokud možno co největší část života v plné síle a ve zdraví. Proto pro vás připravíme individuální program, který obsahuje detailní přehled toho, jak se stravovat, návrh vhodných pohybových aktivit a plán proti stresu. Dostanete přehled na každý den, do kterého si budete zapisovat, jak si vedete ve skutečnosti oproti vašemu plánu.

7. Mentoring - měření pokroku a zpětná vazba při průběhu realizace změn

Nedělejte si iluze. Změnit životní styl sám bez mentora zvládne málokdo. Většina lidí potřebuje zpětnou vazbu, podporu a také určitý tlak. To všechno vám poskytne váš osobní mentor, se kterým jednou měsíčně proberete, jak jste pokročili, co se daří realizovat, co ne a  hlavně jak dál a co byste mohli vyzkoušet příští měsíc. Nebojte, nenecháme vás v tom samotné.


Jak program vznikl

Ivan ČernohorskýProgram vznikl z mé posedlosti  přírodními vědami, zejména nedávným výzkumem z oblasti evoluční biologie, biochemie a metabolismu. Začal jsem před několika lety poznatky postupně aplikovat sám na sebe s výsledkem, že jsem ještě nikdy nebyl tak fit a necítil se tak dobře jako nyní, v mých 57 letech. Před nějakou dobou ve mně uzrálo přesvědčení, že bych mohl  vědomosti týkající změn životního stylu spojit s metodami koučinku, zejména s know-how koučinku změny a poskytnout je ve formě transformačního programu veřejnosti. Program není v žádném případě zamýšlený jako „léčba“, ale můžete ho podle všech dostupných vědeckých poznatků vnímat jako velmi účinnou prevenci. Pokud trpíte nějakým chronickým onemocněním, určitě se řiďte radami vašeho lékaře.

Program testuji sám na sobě a zde se můžete podívat na výsledky zátěžových testů, které jsem absolvoval u sportovního lékaře. Jak můžete vidět, zlepšily se mi během 15 měsíců prakticky všechny výkonnostní parametry.

10/2017

1/2018

5/2019

Věk 555657
Váha v kg908581
BMI26,0124,5723,41
Tuk23%18%13,6%
Krevní tlak v klidu130/90130/80
Tep v klidu6873
Spiro FVCins5,3 l5,45 l
Spiro FVCexp5,2 l5,66 l
Tep při 2W/kg130156
KT při 2W/kg165/90150/80
Maximální zátěž4,71 W/kg4,99 W/kg
Krevní tlak v maximu180/90180/80
Tep v maximu192201
VO2max (ml/min/kg)39,252,5
Anaerobní práh (TF)165 při 30,9 VO2max176 při 40,3 VO2max

Dr. Ivan Černohorský, mentor programu

V čem se Mindset Coaching® – Health Program liší od ostatních programů zaměřených na hubnutí a fitnes?

1. Změna chování – Program je zaměřený na psychologii změny chování: vycházíme z našich dlouholetých zkušeností v oblasti mentálního koučinku ve sportu.

2. Aktuální vědecký výzkum – V rámci tohoto programu pracujeme pouze s poznatky aktuálního vědeckého výzkumu. Vždy uvádíme zdrojové informace a upozorníme vás na oblasti, kde jsou současné výsledky vědeckého výzkumu nejednoznačné nebo rozporuplné.

3. Mentální a fyziologické aspekty – Program je holisticky zaměřený a obsahuje jak mentální tak fyziologické aspekty zdraví.

4. Profese Health Coach – Absolvování programu vám pomůže nastartovat vlastní koučinkovou praxi zaměřenou na koučink zdravého životního stylu.

5. Podpora – Získáte možnost obracet se na nás pro podporu v řešení klientských problémů.

6. Certifikát – Získáte certifikát, který vás bude opravňovat k používání značky Mindset Coaching® – Health | Kouč zdravého životního stylu.

7. Externí spolupráce a marketing - Budete mít možnost externě spolupracovat s Mindset Academy s.r.o. Pomůžeme vám s marketingem a eventuálně dalšími administrativně-obchodními aspekty koučinkové praxe.

8. Možnost regionálního zastoupení - Pro vybrané účastníky poskytujeme možnost regionálního zastoupení a spolupráce při výcviku Mindset® koučů.

9. Exklusivní obsah – Získáte přístup k elearningové platformě www.learn-online.cz. Budete zde mít k dispozici všechny potřebné podklady a informace, které pro provozování praxe budete potřebovat.

10. Měsíční semináře/workshopy – Pro absolventy kurzu možnost účasti na měsíčních seminářích/workshopech, kde se dozvíte novinky z oblasti koučinku zdraví a můžete si vyměnit zkušenosti.

Certifikát

Certifikát Health Coach (1)Absolventi kurzu, kteří úspěšně absolvují závěrečnou zkoušku, získají certifikát „Mindset Coaching® Health – Kouč zdravého životního stylu“

Program Mindset Coaching® – Health | Kouč zdravého životního stylu

Mindset Coaching® – Health Program má tyto 3 základní pilíře:

1. Psychologie změny (1. den)

Naše metodologie změny myšlení a rizikového chování je postavená na poznatcích moderní behaviorální psychologie. Dozvíte se, jaké jsou předpoklady a jaké podmínky musí být splněny, aby někdo mohl změnit své chování a začal se chovat zodpovědněji ke svému zdraví.

2. Fyziologické aspekty zdraví (2. až 5. den)

  • zdravá výživa, individuální nastavení makroživin
  • kvalita potravin
  • zdraví mikrobiomu
  • optimalizace tělesné hmotnosti
  • pohybové aktivity beroucí v potaz individuální cíle, věk a úroveň tělesné výkonnosti
  • spánek a relaxace
  • přerušovaný půst, mTOR, IGF1, inzulín,  autofagie, imunita, nemoci a stárnutí

3. Mentální aspekty zdraví (6. den)

  • osvědčené metody mentálního tréninku z oblasti vrcholového sportu a speciálních vojenských jednotek
  • práce s myšlením a základy kognitivně behaviorální terapie
  • základy meditace
  • základy mindfulness
  • spiritualita, filozofie a životní hodnoty

Proč hraje Health Coaching důležitou roli a má tak velkou perspektivu?

Náš zdravotní systém dělá velké pokroky v léčení akutních onemocnění, ale není nastaven a nemá kapacity na to, aby lidem pomáhal měnit jejich rizikové chování. Bohužel se většinou zaměřujeme pouze na léčení symptomů a ne na skutečné, prvotní příčiny chorob.

Death_to_stock_laneways_20

1. Civilizační choroby

  • Meatbolický syndrom: je komplex zdravotních problémů, které se často vyskytují souběžně a výrazně zvyšují pravděpodobnost onemocnění na infarkt, mozkovou mrtvici nebo diabetes typu 2. Jedná se o vysoký krevní tlak, zvýšenou hladinu glukózy v krvi, viscerální tuk/velký objem pasu, nízkou hladinu HDL a/nebo vysokou hladinu LDL cholesterolu a triglyceridů. Metabolický syndrom úzce souvisí s nadváhou a tělesnou neaktivitou a v ČR jim trpí ca. 30% populace ve věkové skupině nad 50 let (víc než 1 milon lidí).
  • Diabetes: 33,9% mužů a 32,3% žen v ČR má prediabetes nebo diabetes. Úmrtí způsobená cukrovkou jsou ve srovnání s EU dvojnásobná, neustále se zvyšují a jsou 6. nejčastější příčinou.
  • Vysoký krevní tlak: 47,0% mužů a 26,3% žen v ČR má vysoký krevní tlak
  • Podle American Cancer Society souvisí 42% úmrtí na rakovinu s behaviorálními, t.zn. chováním ovlivnitelnými faktory jako je kouření, alkohol, stravovací návyky, fyzická aktivita a pod.
  • Behaviorálním rizikovým faktorům lze přičítat více než 35% podíl na celkové zátěži všech nemocí.

2. Obezita v ČR (srovnání roku 1976 proti 2016)

  • Podíl osob s nadváhou (BMI 25-29,9): 44,1% populace (nárůst +14%)
  • Podíl obézních osob (BMI 30-34,9,9): 21,1% populace (nárůst +117%)
  • Podíl osob s extrémní obezitou (BMI 35+) : 6,2% populace (nárůst +520%)
  • Podíl dětí s nadváhou: 19,9% (nárůst +121%)
  • Podíl obézních dětí: 12,3% (nárůst +669%)

Proč je změna životního stylu tak těžká?

Death_to_Stock_idle_13

Člověk by si mohl myslet, že stejnou měrou, jak společnost bohatne a zvyšují se výdaje na zdravotní péči i prevenci chorob, se zlepšuje i zdraví lidí. Bohužel má zvyšování životního standardu i své stinné stránky. Jedná se o celý komplex příčin, který vede k dramatickému nárůstu civilizačních chorob jako je diabetes, kardiovaskulární choroby a rakovina. Za většinou z těchto onemocnění stojí plíživé změny životního stylu. Pokud ponecháme stranou zneužívání návykových látek (alkohol, nikotin, drogy), jsou 3 nejdůležitější příčiny současných tragických zdravotních trendů

  • stravovací návyky,
  • nedostatek pohybových aktivit a
  • stres.

V USA od roku 2015, poprvé v historii, 3 roky v řadě klesá střední délka života. Jak se tyto faktory dlouhodobě podepíší na zdraví našich dětí, dnes ještě nikdo nedokáže odhadnout.

Správně se stravovat, více se hýbat a méně se stresovat. Je to jednoduché. To přece dokáže každý. Nebo? Bohužel změna chování a změna zažitých návyků je nesmírně těžká a málokdo je schopen jí sám zvládnout. Proč je tomu tak? Jedna z příčin leží ve fyziologii našeho mozku, který se snaží šetřit energií a tudíž automatizovat většinu aktivit. Ukládají se tak podvědomé mentální vzorce, které lze jen velmi obtížně měnit.


Existují ale osvědčené metody, jak změny chování docílit lze. Tyto metody se v rámci kurzu naučíte efektivně používat.


Diety a metabolismus

Death_to_stock_Dinner_damo_12 (1)

Většina diet se mylně zakládá na mechanickém pojetí lidského metabolismu. Ve své podstatě vychází z toho, že je jedno, co jíte, ale nejdůležitější je energetická bilance, to znamená poměr kalorií, které spálíte a kalorií, které přijmete. V tomto pojetí lze zhubnout pouze tehdy, pokud vytvoříte energetický deficit. Krátkodobě to může fungovat, ale dlouhodobě se naše tělo uprutně brání tím, že sníží bazální metabolický obrat. Dieta, při které máte hlad, je psychicky nesmírně náročná a dlouhodbě neudržitelná. Jakákoliv dieta je k ničemu, pokud nevede k trvalé změně životního stylu.


Ukážeme vám,  jak lze náš metabolismus „hacknout“ a jak změnit složení stravy a vaše stravovací návyky tak, abyste trvale zhubli a cítili se lépe.


Mikrobiom

Death_to_Stock_Fall_Dinner_17Zásadní roli při hubnutí tvoří vedle skladby makroživin, složení našeho mikrobiomu. Lidské tělo se skládá z ca. 30 bilionů lidských buněk a 39 bilionů bakterií (dříve se uváděl dokonce poměr 1:10, kde se do cizích organismů žijících v našem a na našem těle započítávaly i viry a houby). Velká část těchto cizích organismů s námi žije v symbióze v našem trávicím traktu a je nejenom zdraví prospěšná, ale pro život zcela zásadní. Možná bychom měli pozměnit pohled sami na sebe a uvědomit si, že většinu našeho těla tvoří cizí organismy, které mají své “vlastní zájmy“, ovlivňují naši psychiku a mohou měnit i naše chování a stravovací návyky.


V kurzu vám zprostředkujeme nejmodernější poznatky z oblasti výzkumu mikrobiomu a jeho souvislost s psychikou, stravovacími návyky a tělesnou hmotností.


Pohybové aktivity, nemoci a stárnutí

DeathtoStock_Fitness13

Vedle stravování hraje pohyb pro naše zdraví zásadní roli. Jedná se o nejúčinější prostředek, který léčí a zabraňuje vzniku chorob. V průběhu stárnutí klesá množství mitochondrií a zároveň i jejich schopnost absorbovat kyslík a vytvářet ATP (adenosintrifosfát), který je energetrickým zdrojem pro všechny buňky. Proto nám věkem klesá výkonnost, kterou můžeme měřit všem sportovcům známým VO2max. Správně nastavené pohybové aktivity tento proces nejenom zpomalují, ale je možno jej zcela zvrátit. Ne všechny druhy pohybových aktivit mají ale stejné účinky a hodí se pro kohokoliv.


V rámci kurzu se dozvíte, jaký druh pohybu je pro konkrétního člověka v jeho věku, úrovni fitnesu a celkové specifické situaci vhodný.


OBJEDNAT KURZ