1. Ne vše, co se vám honí hlavou, musí být pravda


Někdy se stává, že naše vnímání může být iracionální nebo zkreslené a neodpovídá tak realitě. Může se jednat například o zevšeobecňování, kdy jednu (vetšinou negativní) událost nebo zážitek interpretujeme jako referenční model pro všechny podobné události v budoucnosti, nebo se zaměřujeme pouze na negativní zážitky a zkušenosti, místo abychom viděli situaci jako celek se všemi pozitivy i negativy. Často také děláme předčasné závěry. Něco se stane nebo nevyvíjí podle našich očekávání a my si vymyslíte katastrofický scénář, aniž bychom k tomu měli nějaké opodstatněné důkazy. Pokud rozpoznáte některou z uvedených chyb, máte napůl vyhráno.

Úkol pro tento týden:

Konfrontujte své myšlenky s realitou a ptejte se, jestli nejsou iracionální, škodlivé nebo kontraproduktivní. Pokud zjistíte, že ano, tak se pokuste je změnit, aby byly užitečnější. Přesvědčujte sami sebe. Mluvte k sobě. Největší efekt ale má, když si vše napíšete.


Tyto lekce, které jsou součástí Koučinkového diáře, vám umožní na sobě během jednoho roku efektivně pracovat a docílit tak trvalých změn v osobním nebo profesním životě, zlepšit komunikaci, být asertivnější, lépe zvládat stres a mít celkově větší úspěch.

Mimochodem, jaký byl Váš týden na škále od 1 do 10 (nejlepší)?

Tištěný koučinkový diář se všemi 52 týdenními lekcemi, cvičeními a úkoly  pro zvýšení výkonnosti, mentální odolnosti i vaší psychické pohody si můžete nechat poslat ještě dnes.