5. Změna je život


Přemýšlíte o změně? Vědomě většinou víme, že bychom měli udělat nějakou změnu (přestat pít, nepřecpávat se, nedívat se na seriály, změnit zaměstnání, nechat se rozvést). Návyky jsou jako koryto řeky, mnohačetným opakováním „zaryté“ v evolučně staré části mozku (zejména bazální ganglia), a nelze je jen tak jednoduše měnit. Co se ale stane, když nic nezměníte?

Úkol pro vás:

Zkuste si představit dopady toho, co se pravděpodobně stane během pěti let, pokud neuděláte nějakou změnu. Příklady: Pokud nezměníte své stravovací návyky, onemocníte nějakou závažnou chorobou, eventuálně dostanete infarkt a umřete. Nebo: Zahodíte 5 let života nesmyslnou a ubíjející prací a ze stresu v práci nebo špatných osobních vztahů můžete také onemocnět. Udělejte si seznam věcí, které nyní budete měnit.


Tyto lekce, které jsou součástí Koučinkového diáře, vám umožní na sobě během jednoho roku efektivně pracovat a docílit tak trvalých změn v osobním nebo profesním životě, zlepšit komunikaci, být asertivnější, lépe zvládat stres a mít celkově větší úspěch.

Mimochodem, jaký byl Váš týden na škále od 1 do 10 (nejlepší)?

Tištěný koučinkový diář se všemi 52 týdenními lekcemi, cvičeními a úkoly  pro zvýšení výkonnosti, mentální odolnosti i vaší psychické pohody si můžete nechat poslat ještě dnes.