V čem se tento kurz liší od ostatních kurzů
“Snažil jsem se při koncepci kurzu uplatnit poznatky moderního psychologického a neurobiologického výzkumu. Koučink, tak jak ho budete v rámci kurzu poznávat, není mechanická metoda, ale vyžaduje velkou dávku individuálního porozumění, flexibility a vcítění se do konkrétní situace. Koučink lze přirovnat šachové hře, která má pravidla, varianty prvních tahů a koncovek, ale každá probíhá zcela jinak. V průběhu kurzu proto dostane každý prostor pro uplatnění vlastního talentu a zkušeností.” Dr. Ivan Černohorský
Tento vzdělávací program je akreditovaný Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT). Úspěšní absolventi vzdělávacího programu získají „Osvědčení o rekvalifikaci“ s celostátní platností pro pracovní činnost “kouč”.
Program kurzu
A. Distanční část
Vzdělávací program obvykle začíná distanční částí (e-learning), která obnáší ca. 60 hodin distanční výuky. S distanční výukou může student začít po přihlášení a úhradě ceny vzdělávacího programu. Pokud na absolvování distantční části nenajdete čas, lze ji absolvovat i v průběhu prezenčního kurzu.
B. Prezenční část
Prezenční část vzdělávacího programu má rozsah 61 vyučovacích hodin (po 45 min.).
Vstupní předpoklady
- ukončené středoškolské vzdělání
- dosažený minimální věk 19 let
- základní uživatelská znalost práce na PC
Co se v průběhu kurzu naučíte:
- používat filozofii a metody koučinku k řízení vztahů v osobním i profesním životě
- lépe chápat vlastní i cizí myšlenkové pochody a porozumět tomu, proč se lidé někdy rozhodují tak, že to není v jejich prospěch
- rozpoznávat vlastní i cizí destruktivní a sebepoškozující mentální vzorce
- postupně se začít zbavovat sebe-limitujících mentálních procesů a škodlivého a impulsivního chování
- zlepšovat své empatické schopnosti a dívat se na věci z pohledu ostatních
- získáte úplně nový, účinný postoj k osobním a profesním cílům
- iniciovat životní změny a lépe řešit problémy a konflikty
Distanční vzdělávání e-learning
Distanční vzdělávání bude probíhat na e-learningovém portále www.learn-online.cz. Tento portál používá Learning Management System (LMS) Moodle. Moodle je osvědčený, mezinárodní LMS s českou podporou, který využívají vysoké školy po celém světě. Systém umožňuje umístění veškerého studijního obsahu, jako jsou videa, prezentace, jakékoliv textové a obrazové dokumenty, nastavení úkolů s automatickými správnými odpověďmi, testy s automatickou korekturou, testy k manuální korekci, komunikační blog pro účastníky apod.
Distanční část je identická s Online studium koučinku – Mindset Coaching®.
Učební osnovy
ZÁKLADY KOUČINKU
- Principy koučinku
- Modely fungování koučinku
- Morální kodex koučinku
- Osobnost a dovednosti kouče
- Vymezení koučinku oproti ostatním profesím
KOMUNIKACE PŘI KOUČINKU
- Úvod do komunikace v koučinku
- Základy verbální komunikace
- Správné a nesprávné otázky
- Aktivní naslouchání
- Neverbální komunikace
KOGNITIVNÍ PROCESY A KOUČINK
- Fungování kognitivních procesů z fyziologického hlediska
- Fungování kognitivních procesů z psychologického hlediska
- Pomalé a rychlé myšlení
- Limity rozumového aparátu
Kognitivní deformace
EMOCE A KOUČINK
- Role emocí při rozhodování
- Role negativních emocí
- Pozitivní psychologie a její využití
ZDOLÁVÁNÍ PŘEKÁŽEK V PRŮBĚHU KOUČINKU
- Jak se vypořádat s obavami a strachem
- Jak se vypořádat se stresem
- Jak se vypořádat se sníženým sebevědomím
- Jak se vypořádat s nedostatečnou asertivitou
- Jak se naučit správně relaxovat
PRAKTICKÉ KONCEPTY KOUČINKU
- Koučink změny chování
- Pozitivní myšlení
- Silné stránky
- Neutrální myšlení/Centrování
- Core Self Koncept
CÍLE A KOUČINK
- Tradiční přístupy k dosažení cílů
- Procesní přístupy k dosažení cílů
- Alternativní přístupy k dosažení cílů
Lektor a odborný garant kurzu
Dr. Ivan Černohorský, zakladatel Mindset Academy
Dlouhodobě se zabývá koučinkem manažerů a sportovců. Narodil se v Praze 1962. V roce 1979 odešel do Německa, kde se věnoval vrcholovému sportu (šerm) a vystudoval národní hospodářství. Od roku 1990 do roku 1993 pracoval jako vědecký asistent na katedře mezinárodních vztahů a monetární ekonomie na univerzitě ve Würzburgu, kde 1993 získal postgraduální doktorát v ekonomii. V letech 1993–1997 pracoval v bankovnictví v Mnichově a v Praze. Od roku 1997 do roku 2005 řídil v ČR dceřiné společnosti německé Hypo-Bank, Baader Bank a nakonec působil jako generální ředitel Interbanky patřící do skupiny Bayerische Landesbank. Od roku 2005 působí v oblastech vzdělávání, lidských zdrojů a koučinku. Vyvinul program „Mindset Coaching®“ a program pro vzdělávání koučů s akreditací MŠMT.
Máte otázky? Podívejte se prosím sem a nebo napište přímo lektorovi.
Objednáním kurzu vyjadřujete svůj souhlas s Obchodními podmínkami Mindset Academy s.r.o.